8 Ekim 2010 Cuma

İnteraktif Reklamcılık ve Oyun Dünyası

İlerleyen teknoloji ile beraber oyun dünyasında yeni gelişmeler kaydedildi. Bu gelişmeler arasında Nintendo Wii ile başlayan (ya da yaygınlaşan), oyunlar içine kendi hareketlerimizi de dahil etme konsol oyunlarına farklı bir deneyim kattı. Gamepad veya joystick gibi kontroller ikinci planda kalarak, oyuncuları oturdukları yerden kaldırıp hareket etmeye zorladı. Bunu takiben Sony firması Playstation Move ve Microsoft Xbox Kinect projeleri ile bu teknolojiyi bir adım öteye taşıdı.

Özellikle Xbox Kinect, Playstation Move'a nazaran oyundaki kontrolleri herhangi bir kumanda olmadan yönetmenizi sağlıyor. Yani kontroller tamamen kamera aracılığı ile sizin hareketlerinize bağlı kalıyor. Kinect'in sunduğu bir diğer ve önemli özellik ise kendisine sunulan objeleri tanıyabilmesi ve bunları da sanal ortama yani oyunlar içine aktarabilmesi. Yani bir savaş oyunu oynarken bir su tabancasını oyuna tanıtıp bunun üzerinden kontrolleri sağlayabiliyorsunuz.



Peki bütün bu gelişmeler pazarlama dünyasını nasıl etkileyecek? Bilindiği üzere interaktif reklamlar tüketicilere sundukları deneyimler ile daha etkili olabilmektedir. Sözgelimi oyun içine dahil edilecek gerçek ürünler, tüketicinin hem gerçek hem de sanal dünyada ürüne yönelmesini sağlayabilir. Örnek vermek gerekirse oynadığınız bir oyunda yaralanıp canınız azaldıysa konsola tanıtacağınız bir içecek ile hem kendi susuzluğunuzu, hem de karakterinizin ihtiyacını giderebilirsiniz.

Bunların dışında tüketici ile sanal ortamdan gerçek dünyaya birebir etkileşim sağlanıp ürünün tanıtımı/pazarlanması da yapılabilinir.

Bunun gibi bir çok örnek ile ürüne ait olan özellikler hem gerçek dünyada hem de oyun dünyasında tüketicinin ürünü tercih etmesini sağlayabilir.




1 yorum:

  1. Can,

    bu olay senin için neden önemli.
    Bir genç olarak kişisel YORUMUNUN rica ederim postunda. Yoksa kaldırırım ah ! ;)

    YanıtlaSil