8 Ekim 2010 Cuma

"İlk Adım" İle Binlerce Çocuğa Okul Öncesi Eğitim




             
             
 Anne Çocuk Eğitim Vakfı'nın (AÇEV) geliştirdiği, Türkiye Vodofone Vakfı'nın desteklediği ve Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü işbirliğiyle gerçkleştirilen "İlk Adım" projesi binlerce çocuğa okul öncesi kaliteli bir eğitim sağlıyor. Ayrıca okul öncesi döneminde her çocuğun okula gitme hakkı olduğundan yola çıkarak hazırlanan "İlk Adım" projesi onlara, hayata eşit başlayabilme hakkını sağlmayı hedefliyor.

 Bu proje, 18 ilde ( Adana, Afyon, Ankara, Batman, Bursa, Diyarbakır, Erzurum, İstanbul, İzmir, Kahramanmaraş, Konya, Mardin, Ordu, Sivas, Tokat ve Van) 180 anasınıfının sıfırdan donatılarak en ideal fiziki donanımın sağlanması, tüm eğtim-öğrenim yılı boyunca sınıfta veli-çocuk programının uygulanması ve "İlk Adım" öğretmen eğitim seminerinden oluşuyor.

Yaparak, deneyerek öğrenmeyi içeren ve farklı ve doğru malzemeleri bulunduran bu sınflar, okul öncesi kaliteli eğitimin sağlanmasına katkıda bulunacak. Ayrıca yaş gruplarının ilgi ve ihtiyaçlarına göre tasarlanan bu faailyetler  ise, çocukların okula hazır ve eşit şartlarda başlayabilmelerine yardımcı olacak ve çocuklar bu faaliyetler sayesinde  zihinsel, duygusal, sosyal ve fiziksel alanlardaki becerilerini, faaliyetlerini geliştirebilecek. Bu yüzden bu proje ile okul eğitiminin kaltitesini arttırmak amacıyla aile katılımlarının da gerçekleştirilmesi amaçlanıyor ve 180 anasınıfı öğretmeniyle gerçekleştirilecek eğitim seminereriyle okul öncesi eğitime büyük katkılar sağlanması planlanıyor.

(TVV) ile (AÇEV)'in birlikte sürdürdüğü bu projenin büyük ses getireceği kesin. Çünkü  bu proje tam anlamıyla hedefine ulaştığı zaman, çocuklar okul öncesi eğitimde önemli bir adım atmış olacaklar.
http://www.acev.org/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder