18 Aralık 2010 Cumartesi

Media Markt



Aslında bu konu 2010 yılının ilk döneminde gerçekleşen bir olay veya skandaldı.Fakat o zamanlar bunu paylaşma imkanım olmadığı için ancak şimdi paylaşabiliyorum.
Geçtiğimiz dönemde bir teknoloji markası olan Alman kökenli Media Markt şirketi billboardlara ve bütün otobüs duraklarına reklam afişleri bastırdı.Aslında buraya kadar herşey normal gözüküyordu.Afişlere bakıldığında ise iş farklılaşıyordu,afişlerde ''ben aptal mıyım?'' ve insanların kafa bölümüne çeşitli hayvanların kafalarını monte ederek ''ben koyun muyum?'' gibi tüketiciyi aşağılıyan bir afişli reklam kampanyası yürütülüyordu.Nitekim diğer şirketlerin ve halkın yaptığı şikayetler neticesinde bu afişler toplandı ve kaldırıldı.

Bu konu biraz güncelliğini kaybetsede pazarlama ve reklam konusuna yeni bir bakış açısı getirdiğini düşünüyorum.Özellikle reklam verecek kurum şunu gördü: Tüketiciyi veya rakip firmayı aşalığan reklam,afiş,ilan gibi yayımlar Türkiye'de şikayet edip toplatılıyor,bazı kişiler bu olayın etik bazılarıda etik dışı görüyor.Fakat bence bu Media Markt olayından sonra Türkiye'de pazarlama ve reklam yapıcak olan şirketler bu olayı kendine örnek alarak,reklam ve pazarlama stratejilerini buna göre geliştirip,ilerletmeye başladı diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder