3 Aralık 2010 Cuma

Kadına Şiddete Hayır...

 Videoyu koymayı beceremedim buradan izleyebilrisiniz... http://video.mynet.com/sarisekerimm/kadina-karsi-siddet-mor-cati/553812/

Kadına yönelik şiddete karşı kurulan Mor Çatı Kadın Sığınma Vakfı, kadına karşı olan şiddeti önlemek için birçok çalışma gerçekleştirmiştir. Bu çalışmalarına bir yenisini daha eklemiştir. Ana fikri “Kadına Şiddete Hayır”  olan bu reklamı yapmıştır. Bu mesaj “Özgürlüğümü istiyorum, şiddeti değil” ifadesiyle verilmek istenmiştir. Bu reklamda çeşitli sokaklarda yer alan billboardlar yer almıştır. Bu billboardlarda parçaları dışarıya fışkıran kadın figürleri yer almıştır. Bu reklamda kullanılan billboardlar erkeklerin şiddet hissini uyandırmaya yönelik tasarlanmıştır. Buradaki amaç, şiddet uygulayanlara şiddete hayır mesajını vermek olmuştur. Özellikle erkekler billboardların yanından geçerken bu fışkıran parçalara vurarak veya bu parçaları kopararak geçmişlerdir. Bunun sonucunda da koparılan yerin altında reklamın asıl verilmek istenen mesajı ortaya çıkmıştır.
Bana göre çok iyi bir düşünülmüş reklamdır. Kadına şiddete hayır mesajı güzel bir şekilde verilmiştir tabii ki anlayana böyledir. Belki bu reklamdaki insanlar billboardlardaki bu parçalara amaçsız vuruyorlar ama ben yine de bu insanların şiddete eğilimli insanlar olduklarını düşünüyorum. Çünkü içinde şiddet hissini barındırmayan insanların böyle davranacağını sanmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder