Günümüzde Sosyal Ağlar sayesinde artık her şeye ulaşabiliyor ve her şeyi oradan öğrenebiliyoruz. Son zamanlarda Gap markası logo değiştirme konusunda karar aldı ve bunu duyurdu. Markayı takip eden kişiler ise buna bir tepki olarak sosyal ağlardan Gap markasına şiddetle karşı çıktı ve marka logo değiştirme konusunda kararlarından geri döndüler. Bu olay sırasında Facebook sitesinde kendilerine ait olan üye sayısı 3 günde 9500 kişi artarken Twitter’da çok kısa bir zamanda 550 yeni üye katıldı. Bu kadar tepki verilmesinin nedeni ise yeni yapılan logonun çok sönük ve markanın değerini düşürdüğüne dair düşünceler ortaya çıktı. Bu yüzdende marka aldığı karardan dönmek zorunda kaldı.
Dünyaca ünlü markalara hizmet veren Hayal Akademisi, bu tip sosyal ağlardan toplumun tepkilerini ölçerek markalara bilgiler vermektedir. Bu şirketin üyelerinden olan Ercüment Büyükşener, Gap markasının geri dönüş politikası hakkında doğru bir adım attığını anlatarak markanın bunu daha çok reklam amaçlı yaptığını düşünüyor. Çünkü marka bu aldıkları kararla yeniden insanlara kendilerinin burada olduğunu ve yeniden tanıtım yapmış oldular. Bunları yaparken de reklam yapmadan sadece aldıkları kararlarla insanların ilgi odağı olduğunu düşünüyor. Ayrıca Ercüment Bey, markanın son derece başarılı bir çalışma yaptığını da savunuyor. Fakat firmanın bunların hepsini baştan beri planlayabileceğini de söylüyor. Bu tip sosyal ağlar tüm markalar için çok ama çok önemli ve ücret ödemeden müşteri tepkilerini çok daha rahat takip edebiliyorsunuz.
Ceren,
YanıtlaSilözgün içerik isterim. copy-paste değil...
Düzelttim.
YanıtlaSil