Reklamların içeriklerinin ülkeden ülkeye değiştiğini söyleyebilir miyiz?
Bence söyleyebiliriz…
Neden diye sorarsanız, çünkü ülkeler farklı kültürlere sahiptirler ve reklam yapımcıları da bulundukları ülkenin kültürünü göz önünde bulundururlar…
Örneğin, Arabistan da bayanları ilgilendiren şampuan reklamı nasıl olabilir? Arabistan bilindiği gibi kapalı kadınlarıyla bilinen bir ülke ve bu ülke de bayanların ilgisini çekmek zor olsa gerek.
Fakat Leo Burnett ( reklam şirketi) kapalı güzelliği anlatmanın harika bir yolunu bulmuş.Resimde gördüğünüz, saçı kapalı obje haline gelen ve sadece gözleri gözüken bayan bir şampuan reklamı yıldızı. Üstelik Arabistan’da. Resimde şampuan logosunun yanında yazan yazıda: “Arap kadınlarının güzelliğine bir armağan” yazıyor.
Etnik kültürlere ve kimliklere göre şekil değiştirmesine alıştığımız global reklamların Arabistan sınırlarında bile yaratıcılığını koruyabilmesi etkileyici. Bu gibi ülkeler de gerek şampuan gerek kozmetik alanında yaratıcı olmak zorlaşıyordur.
ne düşünyorsun ?
YanıtlaSilİlk olarak ülkemizdeki şampuan reklamlarının klasikleşmeye gittiğinin altını çizmek isterim.. Yaratıcı fikirlerle hedef kitlenin dikkatini çekebilmek mümkündür bence..
YanıtlaSilböyle bir reklam ülkede ki bayanlar tarafından tercih edilebilir, gerek resim gerek slogon sayesinde..
bir yerde de karşılaştırma anlamında, ilgimi çektiği için paylaşmak istedim.