Japon
otomobil üreticisi Nissan dünya genelinde 2,1 milyon
aracını ateşleme sistemindeki sorun nedeniyle geri çağırıyor. Yapılan açıklamada ateşleme mekanizmasındaki hatanın motoru durdurma riski taşıdığı belirtildi.Nissan'da yapılan açıklamada ABD,
Japonya, Avrupa ve Asya'da üretilen March ve Micra'nın da dâhil olduğu 2 milyondan fazla
aracın geri çağrıldığı belirtildi. Açıklamaya göre, geri çağırmalar, 2003 ile 2006 yılları arasında üretilen March, Cube ve Note modellerin yanı sıra Tiida sedan, Titan pikap ve ınfiniti QX56 gibi çok sayıda modeli kapsıyor.
Söz konusu
otomobillerin, ateşleme sistemindeki sorunun motorun durmasına neden olma riski taşıması nedeniyle geri çağrıldığı vurgulandı. Sorunla ilgili herhangi bir kaza rapor edilmedi.
Nissan Sözcüsü Mitsuru Yonekawa, nadir durumlarda, motorun durduğunu ve çalıştırılamadığını kaydetti.
Japonya'da 835 bin, Çin'de 154 bin, Kuzey Amerika'da 262 bin, Avrupa'da da 354 bin
araçgeri çağrıldı.
Almanya'da 40 binden fazla
araç sahibine
otomobillerini yetkili
servisleregetirmeleri için yazı gönderildi. Şirket, soruna yol açan parçaları ücretsiz değiştirecek.
Geri çağrılan
otomobillerin sayısında artış
Bmw de benzin pompasındaki sorun nedeniyle ABD'de 151 bin
aracını geri çağırdı. Söz konusu sorunun geçtiğimiz yıllarda üretilen özellikle 1, 3 ve 5 serisinde olduğu belirtildi. Ayrıca arazi
aracı klasmanındaki X5 modelinden de 20 bin
araç geri çağrıldı.
Eylül ayı sonunda Güney Koreli otomotiv üreticisi
Hyundai, ABD'de yaklaşık 140 bin
otomobilini geri çağırmıştı. Yapılan açıklamada Sonata modelinin direksiyondaki imalat hatası nedeniyle sürüş sırasında
kontrolden çıkabileceği belirtilmişti.
Eylül ayı başında da
Hyundai'nin ortağı Kia, hatalı elektrik tesisatı döşemesi nedeniyle bütün dünyada 100 binden fazla
aracı geri çağırdı.
Hyundai ve Kia, dünyanın beşinci büyük otomotiv şirketi konumunda.
Japon otomotiv şirketi
Toyota da geçen yıl gaz pedalı ve paspas sorunu yüzünden yaklaşık 8 milyon
aracını geri çağırmıştı.
En az 4 en fazla 6 yıl kullanılmış çoğunluğunda ateşleme sistemi problemi olan araçların hepsi geri çağırılıyor ancak bu konu ile ilgili herhangi bir kaza rapor edilmediği kamoflajının arkasına geçiliyor ve son yıllarda geri çağırılan çeşitli markaların araçlarını sıralayarak akılları sıra Nissan'ın bu hatadan yara almasını önlemeye çalışılıyor.. Belki bu sorunu ücretsiz gidermekle iyi bişey yapıldığı mesajı verilmeye çalışılıyor ancak bu tehlikeye atılan insanların yada o "kaydedilmeyen kazalarda" yara almış veya ölmüş insanların bedeli nasıl ödenir orası mechul...
YanıtlaSiltek bir post içinde please.
YanıtlaSil