17 Ekim 2010 Pazar

DIESEL ''Be Stupid'' KAMPANYASI



Kampanyanın genel sloganı “Be Stupid” yani Aptal Olun! kampanyada yer alan görsellerde genç insanlar akla uygun olmayan,sıradışı hareketler sergilemişlerdir.


Afişlerde yer alan diğer sloganlar şöyledir:

Smart may have the brains, but stupid has the balls. – Zekilerin beyni olabilir ama Aptalların cesaretleri var.

Smart sees what there is, Stupid sees what there could be. – Zekiler neyin olduğunu, Aptallar ise neyin olabileceğini görürler.

Stupid is trial and error. Mostly error. – Aptallık deneme,yanılmadır. Genelde yanılma…

Smart has the plans but, Stupid has the stories. – Zekilerin planları, Aptalların hikayeleri vardır.

If we didn’t have stupid thoughts, we’d have no interesting thoughts at all. – Aptalca fikirlerimiz olmasaydı, hiç ilginç düşüncemiz de olmazdı.

Smart says no, Stupid says yes. – Zekiler hayır, Aptallar evet der.

Smart listens to the head, Stupid listens to the hearth. – Zekiler aklını, Aptallar kalbini dinler.

Only stupid can truly be brilliant – Sadece aptal gerçekten göz kamaştırıcı olabilir.





















Aptallık kavramını bu kadar sık tekrarlamış olan marka, hedef kitleyi de bu kavramla özdeşleştirdiği imajını vermektedir.Kampanya yeniliğe açık,anı yaşamayı seven,sezgileriyle hareket eden insanları aptallık kavramıyla bağdaştırarak,bu özelliğe sahip olan insanların aptal olabileceği algısını yaratmıştır.Diesel Aptal'ı tanımlarken,kasten olmasa da bu insanları da aptallıkla itham ve rencide etme ihtimalini de gözönünde bulundurmuş olmalıydı.

Be Stupid kampanya sıradışı olmaya çalışırken rahatsız edici olmuştur.Çünkü insanlar kendilerini Aptal olarak tanımlayan bir gruba dahil etmek istemezler.

Tüketiciler kampanyayı benimseyip aptallıklarıyla gurur duymak yerine neden aptal olmak isteyeyim? Aptallığı benimsemiş bir markayı neden satın alayım? gerçeğini sorgulamakla karşı karşıya bırakılmıştır.

Diesel gibi ithal malların genel gelir seviyesinin çok üstünde olduğu ülkelerde zaten pahalı ürünlerin satın alınması gereksiz ve aptalca olarak algılandığından, bu kampanya pahalı ürünlerin bu dezavantajını gözler önüne serecektir ve Diesel almak için aptal olmak gerek algısı yaratacaktır.

Dieselin kemik hedef kitlesinin bir kısmı kampanyadan hoşlansa bile aynı kitle içinde bu kampanyadan rahatsız olan tüketiciler olacaktır.Ayrıca markayla ilk defa tanışan bir tüketici, markayı bu kampanya ile tanıdığı zaman kafasında marka imajıyla ilgili önyargılar oluşacaktır.

2 yorum:

  1. Enteresan bir bakış açısı. Bence Diesel aykırı olmak istedi. Yani, normal olarak herkes "akıllı" olmak ister. Diesel sıradışı bir marka olarak bu "norm"a başkaldırıyor.
    Peki şimdiye kadar kendin "Diesel" yakın hissediyor muydun ?

    YanıtlaSil
  2. Hocam bence diesel aykırı olmak istedi ama bunu farklı bir slogan üzerinden de verebilirdi.Çünkü insanlara aptallık kavramını ne derece benimsetebilirsiniz ki?Bence diesel normlara başkaldırarak kampanya açısından bu sloganla dikkat çekse bile birçok kesime de itici gelmiştir.Ben de kendimi diesele yakın bulmama rağmen bu kampanyanın sıradışılık konseptini farklı kavramlarla anlatmasını tercih ederdim.

    YanıtlaSil