Biz üniversite öğrencilerinin yolu Nevizade'den en az bir kere geçmiştir ve giden herkes bilir ki Nevizade çalışanlarının davetleri bitmek bilmez. O kalabalıkta yürümeye çalışırken, gidilecek tek bir mekana odaklanıp, yolda birbirine selam veren insanların laklaklarının bitmesini sabırsızca beklerken hepimiz Nevizade'deki her bir mekanın teras katlarının olduğu, dışarda sigara içilebilen taburelerin olduğu ve içerde boş yer olduğu konusunda garsonlar tarafından bilgilendirilmişizdir. Şans eseri o işlek sokak boşsa, bu garsonlar tarafından yolumuz kesilmiştir.
Nevizade'deki barların bu müşteri kazanma stratejilerinin çok yanlış olduğunu düşünüyorum. Orda bu durum böyle gelmiş böyle gidiyor olsa bile, bir müşteri olarak senelerdir bu duruma alışamadım ve Nevizade'deki bütün barları tek tek geçerek, yolculuğumun genellikle kapısında itici bodyguard'ların olduğu Peyote'de bitiyor olması da bu sebeptendir.
Gece dışarı çıktığı zaman insanların genellikle bir planı vardır. Ya gitmek istedikleri bir mekan ya da bir mekanda bekleyen ya da buluşacakları arkadaşları vardır. Nevizade'deki bu davetlerin, çok az insanın fikrini değiştirdiğini, sadece laf kalabalığı olduğunu düşünüyorum. Müşteri çekebilmek için çok daha farklı yöntemler izlemeleri gerekiyor, mesela kendilerini diğer mekanlarda farklı kılabilecek bir şeyler yaratıp bunu tanıtmak, öne çıkarmak gibi.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Şahane bir post !
YanıtlaSilPeki ne önerilebilir bu işbilmezlere ?
Pembe, bana e-posta atar misin ? kimsin ?
YanıtlaSilDediğim gibi kendilerini farklı kılacak bir şeyi öne çıkarmaları gerekiyor.
YanıtlaSilMesela Peyote'nin teras katında diğerleri gibi pub'ının olması dışında, alternatif müzik çalması, underground Türk gruplarının konserlerini düzenliyor olması ve en alt katında da club'ının olması, onu diğer pub'lardan ayırıyor. Gizli Bahçe'nin dekorasyonu ve müzik seçimi Ritim'in çok ucuz içki içilebilen bir bar olmasıyla tanınması gibi yöntemlerle, kapılarının önüne adam koymadan da müşteri çekebilirler.
Eğlenmeye değil sadece içmeye giden insanlar için de, mesela, sponsorlarla vs. farklı içki seçenekleri sunabilirler. Pi ve türevi pub'ların kendine özgü kendi isimlerinin kullanıldığı içkilerinin olması gibi bir yöntem izleyebilirler ya da kendilerini sponsorlar aracılığıyla öyle bir tanıtırlar ki, giden herkes orada bilmemne markasının bilmemne şarabını ya da bilmemne marka votka ile hazırlanmış çok güzel bir bilmemne kokteylinin olduğunu bilerek gider.