Kanyon alışveriş merkezi kendini lüks, iyi tasarlanmış, kalburüstü mağazalar ve restoranların olduğu modern bir kompleks olarak konumlandırdı. Ziyaretçilere verilen önem, etkinlikler, mağaza seçimi genelde bu tutarlı çizgiyi izledi.Ancak son tanıtım panolarında bu stratejide biraz ileri gidildiği görülmektedir.
Kanyon’un metro girişinde sağlı sollu olarak 5-6 çeşit görsel yerleştirilmiş. Bu görsellerde Genç Güzel Herkes Her Şey Kanyon’da söylemi bulunmakta. Ayrıca Starbucks kahvesi ve ipod gibi bazı ürünler de dev boyutlarda görsellere yerleştirilmiş.
Burada ilk göze çarpan stratejinin çok agresif olmasıdır.Çünkü kanyon kullanıcı profilini iyi algılayıp,buna uygun hareket etmiş olsa dahi burada yaşlı müşterilerinden vazgeçmiş, onları yok saymış imajını vermektedir.Ayrıca girip,dolaşmak için güzel olmak gerektiği algısı da verilmektedir.
Kabul etmek gerekir ki Kanyon, ziyaret eden insanların şık ve üst kesimden olması nedeniyle lüks bir imaj yakalamış durumdadır. Özellikle cafe kısımları atmosferin güzelliğinden dolayı tercih edilen yerler arasındadır. Ancak örneğin akşam yemeğine gelen yaşlı çiftler de azımsanmayacak kadar çok. Ve bu panoları gördüklerinde yaşlılar kendilerini oraya ne derece ait hissedebilir bu da bir problemdir.
Kanyon alışveriş merkezi ziyaretçilerin özelliklerinden değil de yapının gençliği, tasarımı ve popülerliği üzerinden vurgu yapsaydı daha başarılı olabilirdi.
Evet, stratejik bir hata da olabilir.
YanıtlaSilPara gençlerde değil, orta ve üst yaşlarda olduğu biliniyor.
Acaba neden böyle bir strateji tercih edildi ?
hocam hedef kitledeki tüm yaş gruplarına yani hem gençlere hem de yaşlılara genç ve güzel vurgusu yapmak istemiş olabilir..
YanıtlaSil