İnternette kendime konu ararken , ilgimi çeken birşey buldum. Varyap Varlıbaşlar Yönetim Kurulu Başkanı , Süleyman Varlıbaşlar Uphill Court’un tanıtım toplantısında ; Müşterilerinin olası depremi ''başkalarından öğreneceklerini'' belirterek ''Biz bunu hep söylüyoruz. Ancak deprem güvenliği zaten olması gereken bir unsur, satış aracı haline getirilmesi iletişim ve pazarlama stratejisinin bunun üzerine kurulması etik değil'' demiş. Ne kadarda güzel söylemiş.
Türkiye’de yaşanan 1999’daki büyük depremden sonar , evlerin depreme dayanıklı olarak yapılması sanki zorunluluk değilde insanlara sunulan bir lüks gibi gösteriliyordu. Her yerde deprem sonrası evler gibi afişler görmeye başlamıştık. Sanki 1999’daki depremden once kimsenin ki can değildi de depremden sonra insan hayatı önem kazandı.Zaten etik olan firma , güvenilir bir inşaat firması ise , böyle ucuz propaganda yollarına başvurmaz. Firmanın temel amaçlarından birisi de ; depreme dayanıklı , insanların can güvenliğini tehlikeye atmayacak inşaatlar yapmaktır.Amaç güven kazanmaktır.Bir satıcının bu ürettiğimiz mal şöyle güzel diye kendini övmesi komik geliyor kulağa. Bugüne kadar hangi üretici firma çıkıpta kendini kötüledi ki.Firma zaten kaliteli mal üretmek zorunda, müşteri memnuniyetini sağlamak ise ,o firmanın en büyük amacı olmalı.
Varyap Varlıbaşı Holding farkli bir ropörtajında ise, “Uzmanlık, teknik bilgi, yenilikçi olmanın yanı sıra, etik değerlere bağlılık, ilkeli ve şeffaf çalışma prensiplerini, başarının omurgası olarak görürüz. Biz, 35 yıldır bu prensipler çerçevesinde çalışıyoruz, böyle çalışmaya devam edeceğiz. Başarımızın sırrı, burada. Çalışanlarımızın her biri bizim için ailenin bir ferdi kadar önemli” demiş. Özetle, etik değerlere uygun davranmak toplumsal güveni kazanabilmede büyük önem taşıyor. Toplumsal güveni kazanan kurumların ise değeri artıyor.
bu arada ek bilgi devletten sınırsız kredi alma sanşı olan şirketlerden.
YanıtlaSil