16 Nisan 2010 Cuma

Paramı Yönetebiliyorum


UNDP, VISA, DPT ve Habitat Derneği gençlerin sorumsuz ve yanlış tüketimine dur demek için kolları sıvadı. “Paramı Yönetebiliyorum” projesi gençlere kişisel bütçe yönetimi konusunda bilgi aktarmayı amaçlıyor. Verilecek eğitimlerle gençler önce cep harçlıklarını daha idareli kullanmayı öğrenecek. Elde edecekleri bu hayat becerisi ile gençler ileriki yaşlarında kazanacakları paraları doğru şekilde tasarruf edebilecek, yatırıma yönlendirebilecek ve kredi kartı gibi finansal hizmetleri doğru kullanabilecek.
2 Aralık 2009′da yapılan lansmanda konuşan Visa Avrupa Bölge Genel Müdürü Berna Ülman Türkiye’nin kalkınmasına destek olmayı sağlayacak bir proje için yola çıkmaktan memnuniyet duyduklarını belirtti: “Sosyal sorumluluk Visa Europe’un iş yapma kültürünün önemli bir parçasını oluşturuyor. Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz tüm sosyal sorumluluk projeleriyle, topluma katkıda bulunmayı ve bu bağlamda bireylerin yaşamlarına artı değer katmayı hedefledik. ‘Paramı Yönetebiliyorum’ projesiyle de, gençlerin finansal bilincini geliştirerek, kaynak kullanımı, bütçe ve borç yönetimi, finansal araç tercihi gibi tutum ve tercihleriyle, sadece birey ya da aile ekonomilerine değil, aynı zamanda ekonomik ve toplumsal istikrara katkı sağlamalarını hedefliyoruz” dedi.
UNDP Türkiye Temsilcisi Ulrika Richardson-Golinski ise “’Paramı Yönetebiliyorum’ projesi, Türkiye’nin kalkınmasında önemli bir rol oynayacak ve 2015 yılına kadar ulaşılması hedeflenen Bin Yıl Kalkınma Hedefleri’ne hizmet eden çok önemli bir proje. Bu anlamda Visa Europe’un da diğer kuruluşlar için iyi bir örnek oluşturduğunu düşünüyorum” dedi.
Üye bankaların, “Paramı Yönetebiliyorum” projesi içinde yer almaktan heyecan duyduklarını belirten Visa Europe Yönetim Kurulu Üyesi ve Türkiye Üst Kurulu Başkanı Nazan Somer ise “Türk bankaları olarak bizler farklı alanlarda sosyal sorumluluk projelerine imza atıyoruz. Ancak Visa Europe Türkiye’nin öncülüğünde 23 üye banka olarak, gençlere yönelik böyle bir projeyi ortaklaşa gerçekleştirmek bizler için de büyük bir adım. Bu projenin bankalarımızın bireysel olarak da yürüttüğü, tüketicileri bankacılık sistemiyle ilgili bilgilendirme ve ülkemizde finansal bilincin artmasına ilişkin çalışmalarımıza güç katacağına inanıyoruz” dedi.
“Paramı Yönetebiliyorum” projesi çerçevesinde, Kasım 2010 tarihine kadar İstanbul, Kocaeli, Bursa, Denizli, İzmir, Ankara, Eskişehir, Antalya, Samsun, Adana, Malatya, Gaziantep, Trabzon, Erzurum ve Diyarbakır olmak üzere 7 bölgeden toplam 15 ilde pilot çalışmalar sürdürülecek. Proje kapsamında, 15-30 yaş grubundaki lise ve üniversite öğrencileri ile gençlik STK’ları, kamunun ve mahallelerin gençlik temsilcileri ile örgütsüz gençlerin eğitilmesi planlanıyor. İlk etapta 60 gönüllü akran eğitimcisi tarafından 6 bin gencin eğitileceği projede, birinci yılın sonunda dolaylı olarak on binlerce gence ulaşılması hedefleniyor. Akran eğitimlerinin yanı sıra e-öğrenim modelinin de kullanılacağı projede, gençler www.paramiyonetebiliyorum.com adresinden yararlanabilecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder